خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/25 - 11:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

راهکار برون رفت از بحران یمن، برقراری گفتگوهای یمنی-یمنی بدون دخالت بیگانگان است

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: متاسفانه حامیان غربی ائتلاف عربی می خواهند به هر نحوی کشورمان را درگیر جنگ یمن نشان دهند و این امر در حالیست که طی سال های گذشته ایران بارها اعلام کرده راهکار برون رفت از بحران این کشور، برقراری گفتگوهای یمنی-یمنی بدون دخالت بیگانگان است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در واکنش به ادعای بی اساس قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن، گفت: متاسفانه شاهد طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران توسط رسانه های عربی و خارجی هستیم.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آنها می خواهند با برچسب زدن به جمهوری اسلامی، گناه جنایات های رخ داده در یمن را از دوش خود برداشته و به ایران مرتبط کنند.



وی با اشاره به اینکه ائتلاف عربی همواره تلاش کرده به طرح ادعاهای دروغ علیه کشورمان افکار عمومی دنیا را منحرف کند، ادامه داد: به عبارتی امروزه همگام می دانند ائتلاف عربی به یمن تجاوز کرده اما آنها می خواهند با فریب کاری، خودشان را تطهیر کرده و نشان دهند دیگر کشورها هستند که موجب طولانی شدن جنگ در یمن هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه کشورمان از ابتدای تجاوزگری به یمن، تلاش کرده با بهره گیری از راهکارهای سیاسی به مردم یمن کمک کند، افزود: این امر موضوعی است که از سوی برخی کشورها و حتی سازمان ملل متحد نیز دنبال شده است.



نظری تصریح کرد: متاسفانه حامیان غربی ائتلاف عربی می خواهند به هر نحوی کشورمان را درگیر جنگ یمن نشان دهند و این امر در حالیست که طی سال های گذشته ایران بارها اعلام کرده راهکار برون رفت از بحران این کشور، برقراری گفتگوهای یمنی-یمنی بدون دخالت بیگانگان است.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک ادعای بی اساس قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن نمی تواند چهره کشورمان را در نزد افکار عمومی منطقه خدشه دار کند زیرا ایران همواره مدافع حقوق بشر بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 347391
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار